Ondernemende mama les 34: Wat je over marketing kan leren in... Legoland.

Eén van de twee Liesbeth’en genoot de voorbije twee weken van een super fijne reis naar Denemarken. Ze kwam terug met een valies vol verhalen, een smartphone met te veel foto’s, een schoon Mariabeeld, een idee voor een spannend kinderverhaal en weer wat extra marketinginspiratie.

Want we schreven het al veel vaker: de meeste goede ideeën moet je niet te ver gaan zoeken en vakantie is vaak een mooi moment om op een ontspannen en leuke manier wat extra inspiratie op te doen. Dus trokken wij met veel plezier naar musea, het strand en… Legoland.

Voor zij die er nog nooit waren: denk aan een doorsnee pretpark maar dan met een heerlijke Lego-saus erover. En dan mag je letterlijk nemen. Alles is in Lego: de vuilbakken, de naamplaatjes van al het personeel, de treintjes, de inkleding van de attracties, de versieringen in het park,… Tot zelfs de frietjes!

Als je nu denkt: daar ga ik nooit heen, wat een idee om echt alles in Lego te doen... Wel, dan is dat uiteraard je volste recht. Maar we denken dat je intussen toch ook al een beetje nieuwsgierig bent en misschien eens zal opzoeken hoe dat er dan precies uitziet zo’n Lego-frietjes. ;)

En eerlijk? Het is gewoon de max. Kids in de wolken. Twee volle dagen gegier, gegibber en gelach. En als ouder is het ook best fijn. Want we moeten het toegeven: die Lego is best betoverend. En heerlijk nostalgisch. Maar absoluut niet ouderwets. Het is echt indrukwekkend om te zien hoe een merk van plastic speelgoedblokjes zoveel magie weet te verkopen. En zichzelf daarbij voortdurend blijft heruitvinden. Want Ninjago of de Lego Movie, dat hadden ze nog niet in ‘onzen tijd’ en toch kan je met de blokjes van toen nu nog steeds bouwen en spelen. Want dat is omdat Lego consequent kiest voor een positionering waarbij degelijkheid en kwaliteit centraal staan, overgoten met een flinke scheut fantasie, uitdaging en iets dat wij gerust magie durven noemen.

Het is heel interessant om over zo’n case eens wat dieper na te denken en er ook voor jouw product of dienst lessen uit te trekken. Waarbij we niet zeggen dat je ineens een pretpark moet openen rond het thema van jouw merk. Echt, gewoon niet doen. Ga maar gewoon eens op bezoek in Legoland en wissel dat na max. twee dagen af met een heerlijk rustig strand.

Geniet nog van de zomer!

Wees gegroet,

Liesbeth & Liesbeth

Legoland