Studio Maria dat zijn eigenlijk twee Liesbeth’en.
Met allebei als tweede naam Maria.
Geef toe, dan is er geen Goddelijke verschijning meer nodig om te beseffen dat toeval niet bestaat.
Ontdek hier (iets) meer over elke Liesbeth. Als je ons nodig hebt, mag je een schietgebedje doen, maar de kans is klein dat we zomaar verschijnen.
Dus bellen of mailen werkt beter! Tot snel?

Liesbeth Haesevoets 
Liesbeth Haesevoets bouwde haar carrière uit als Art Director en Marketing Strateeg bij verschillende reclamebureaus (Duval Guillaume, LDV United e.a.) over heel België. Daar was ze het creatieve brein achter verschillende campagnes voor zowel commerciële merken (Pearle, Mentos, VTM, De Standaard,...) als non-profit organisaties. Dat laatste lag haar nauwer aan het hart en toen ze bij LDV een award winning campagne voor Stad Antwerpen bedacht, kon ze haar carrière verder zetten bij deze non-profit klant. Eerst op campagnestrategie en nadien als Creatief Directeur. Met haar team AD’s en Copywriters creëerde ze jaarlijks 70-tal campagnes voor deze mooie stad en nog steeds staat ze in voor de creatie van alle externe campagnes i.sm. aan aantal reclamebureaus. 

Liesbeth is een creatieve generalist die elke dag op staat met nieuwe ideeën en een onstilbare leerhonger. Ze combineert 1001 projecten met elkaar, zoekt naar connecties tussen projecten en klanten in haar uitgebreid netwerk en brengt zo graag mensen bij elkaar. Het liefst combineert ze op deze manier commerciële projecten met creatief werk voor goede doelen of vzw’s.

Deze bezige bij komt uit een ondernemersfamilie. Ze werd al zelfstandige tijdens haar twee studies aan de Hogeschool Sint Lukas en de Universiteit. Het werd een mooi traject: van freelance jobs naar een goed draaiende eenmanszaak tot uiteindelijk een bloeiende bvba aka Studio Maria.

Studio Maria is een creatieve hub waar alles wat fijn is kan waargemaakt worden. Deze Liesbeth neemt marketingstrategie, branding trajecten, campagnes en ander ontwerpwerk voor haar rekening. Alsook illustraties voor klanten en reclamebureaus, het begeleiden van ondernemers en het conceptueel uitdenken en uitwerken van boeken en producten. Sinds kort kan ook het ontwerpen van stoffen voor ecologische kinderkleding aan deze lijst toegevoegd worden. Kortom, afwisseling en creativiteit genoeg met steeds weer projecten waar haar hartje sneller van gaat slaan. 

2001
Winnaar Coca Cola award voor Cinema: ‘Coke LAB Lipstick movie’

2011
Gold voor de Best Of Activation award: ´Merci om trager te rijden´
Winnaar European Care Awards: ´Merci om trager te rijden'

2018 
Expo Route 12:  Illustratorencollectief 12
Alles kids - Uitgeverij Horizon 

2019 
Het bewaarboek voor tekeningen - Lannoo
Het grote verjaardagenboek - Lannoo
Het rouwt in jou - Lannoo

2020 
Brons voor Creative Belgium Award in Ambient Special Builds: ‘Brieven aan bijou’ 

2021
Alle geluk van de wereld - Pelckmans

 

Liesbeth Talboom

Liesbeth Talboom is de schrijvende helft van Studio Maria. 

liesbeth_talboom.jpg

Ze leerde het klappen van de zweep op de marketingafdeling van stad Antwerpen. Daar leidde ze als accountmanager en coach voor interne communicatieverantwoordelijken jarenlang tal van grote en kleine campagnes in goede banen. Denk aan de opening van het MAS, het Red Star Line Museum of de herpositionering van het Middelheimmuseum. Maar ook van Sporting A, Europese jongerenhoofdstad en de herdenking van 75 jaar bevrijding na WOII maakte ze mee een succes. 

Sinds 2014 wilde ze meer en werd ze daarnaast ook freelance copywriter. Ze combineerde dit nog een aantal jaar met de deeltijdse functie van marketingstrateeg aan stad Antwerpen, maar werkt nu fulltime als zelfstandige. 

Vanuit Studio Maria werkt deze Liesbeth een aantal vaste dagen per maand voor vzw het Berrefonds als marketingadviseur en daarnaast probeert ze heel veel verhalen te schrijven. Ze is intussen auteur voor Mama Baas, Maison Slash, Uitgeverij Lannoo, Pelckmans en Averbode. 

2019

Het Bewaarboek voor tekeningen (Uitgeverij Lannoo)
Het grote verjaardagenboek (Uitgeverij Lannoo)
Het rouwt in jou (Uitgeverij Lannoo - copywriting) 

2020

Het mediterrane dieet (Uitgeverij Lannoo - copywriting) 

2021

Alle geluk van de wereld (Uitgeverij Pelckmans)
Robin, de jarige ruimtevaarder (Uitgeverij Averbode)
Ik wil naar Liv! (Uitgeverij Averbode)
Reinaert de vos (Doremi - Uitgeverij Averbode - vertaling)
Ik ben bijna jarig en de Sint ook (Doremi - Uitgeverij Averbode)

2022

Het magische bos (Doremi - Uitgeverij Averbode) 
Bah, wat vies Bie en Bo!  (Doremini- Uitgeverij Averbode)
De houten pop (Vlaams filmpje - tweede plaats en eervolle vermelding van de Averbode Verhalenprijs - Uitgeverij Averbode)