ondernemende mama les 15: naamkaartjes - ja of nee?

Een vraag die we wel eens te horen krijgen van onze klanten: is het anno 2018 nog wel nodig om visitekaartjes te hebben? Hoe zinvol is papier nog in een tijd waarin je wereldwijd online met elkaar verbonden bent en iedereen maar een klik verwijderd is op LinkedIn of andere platformen? 

Wel, het antwoord op die vraag is zoals wel vaker - genuanceerd. ;)

Het hangt om te beginnen een beetje van je branche af. Maar dat is heel rekbaar. Wij maakten bijvoorbeeld al een prachtige reeks visitekaartjes voor een groep thuisverplegers, telkens met een persoonlijke, herkenbare illustratie. Zoiets werkt. Altijd. Het is niet alleen mooi, het helpt soms ook om een persoonlijke band op te bouwen, het is een mooie aanleiding voor een vlotte eerste babbel. En laat nu net dat vertrouwen cruciaal zijn voor goede thuisverpleging.

En dat is misschien, los van de branche, het belangrijkste. Zorg dat je visitekaartje opvalt. Dat het klopt met wat je wil vertellen. De tijd dat er alleen maar brave, rechthoekige, witte adreskaartjes bestonden is gelukkig al even voorbij. Er zijn mogelijkheden zat om te zorgen dat je kaartjes passen bij je verhaal. Kies resoluut voor gerecycleerd papier en CO2-neutraal drukwerk als je een duurzaam bedrijf bent (enne, die optie is er eigenlijk altijd). Kies voor een bijzondere papiersoort en dat mag je heel ruim zien - er bestaat bijvoorbeeld papier met zaadjes in, zodat je klanten jouw naamkaartje zelfs kunnen planten. Of kies voor een opvallend drukprocedé zoals diepdruk, foliedruk, zeefdruk,... 

Wij zijn alvast nog altijd super blij met onze eigen kaartjes van Studio Maria. En ook fier op alle klanten die we al mochten helpen aan visitekaartjes die een hemelse match vormen met zijn of haar business. 

Benieuwd naar ons werk? Klik even door naar onze referenties voor branding. Misschien staat jouw kaartje hier binnenkort ook wel tussen? ;) 

Wees gegroet, 

Liesbeth & Liesbeth

naamkaartjes.png